kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Beach Kroatia, v 13

Kategori: Allmänt

Haft besök av både latmasken och gottegrisen, och som den djurvän jag är så släppte jag mer än gärna in dem. När jag inte orkar röra på mig tillräckligt och/eller har det tråkigt då äter jag istället. Ett sjukt beteende...jag vet! Denna vecka har värmen, våtklibb och luft som inte har exixsterat så smått tagit all ork ifrån mig.
 
Men äntligen efter tre månader fick jag iväg mig själv till sjukgymnasten och precis som jag misstänkte rörde det sig om tennisarmbåge. Nu har jag kommit långt i min rehab på egen hand, och ska fortsätta som tidigare med lite mindre jobb och på de tider som är bäst för armen, d.v.s. natt, undvika att anstränga armen för mycket och då framför allt i gripmoment (så nu står hantlarna i ett hörn och ser ledsna ut :( ) och lära mig låta vänster arm ta över lite mer. Det sistnämnda är det mest svåra då jag är extremt högerhänt. Sen fick jag tre super-övningar, och de måste verkligen vara super då jag enbart behöver göra dem en gång om dagen. Förhoppningsvis är jag helt återställd inom två månader :)
 
  • Styrka, lår
  • 1 h promenad
  • Rygg/balans/stretch
  • 30 min promenad x 3
 
 
(Fitness & Aerobics nr 1, 1999
Foto: Greger Norrevik & Jonas Paulsson (inklippt)
         + IMS Bildbyrå)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: