kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Mitt år 2019

Kategori: Allmänt

 
Jan
Farsgubben drog på sig hjärtinfarkt och syrran och jag passade på att ta en fotorunda i USÖ:s kulvertar. Med resevänninan blev det planering inför Budapest och så flyttade jag upp i pappa-huset där kattskrället satte tänder och klor i mig och vägrade släppa taget. Bet mig gjorde inte farsan på hans 75-årsdag vilket jag var tacksam för.
 
Feb
Utställning av Kims fängslande gäng och jag blev med höftvärk. På jobbet var det för mycket av sura miner, men jag njöt av fika på bowlingen i trevligare sällskap istället. Och farsan fortsatte sina turer till sjukan, nu hade han dragit på sig vatten i lungorna.
 
Mars
Laxå fick besök av Lillstrumpa med pojkar, och Ungern fick besök av Simone och mig. Och inga tåg till Laxå när jag kom hem så det blev en övernattning hos Kumla-humlingarna. Lite fredags-thai och så försvann farsan igen. Han kanske rymde för att slippa se galenskapet Ramundergården. Här i kommunen finns det inga pengar till personal, men till fusk- och kompisbyggen.Till slut kom farsan hem med lunginflammation och han fick den bäste hemsjukvårdaren...HJALLE! Han lämnar helst inte farsan i sjuktider :)
 
April
En del av mina skattepengar kom tillbaka och när jag planerade årets sorkaktivitet blev det lungödem för pappsen, in på sjukan, hem från sjukan och så intog vi thaien. Påsken innebar jobb, urspårning och godistillverkning. Livet fortsatte sen med en massa jävla fästingar, jag hängde mig upp och ner och förbi ringlade snoken. Hej till syrran och Frank, lasagne, jordgubbstårta och Enighets årsmöte. Avslutade månaden med Olle Medins "Vision" på bibblan!
 
 
Maj
Grattis 30-åringen, Becka har blivit stor, föddelsedagskäk på Biljarden. Örebro för tandis, optikern, Waynes Coffee och mmm halloumiburgare hos Sibylla. Fick campingstugorna bokade och Kisselina blev av med livmoder och cancer, och så fick vi springa när jag och kollegan blev attackerade av en ljusstake.
 
Juni
Njöt av den utskällda skulpturutställningen av Olle Medin i Dr. Hannerz Park, en liten förrätt innan middagen i Örebro i form av Open Art. Hej till Banana-Moon-Pelle, svalkande på Örebro Ölhall, lite armenskt i magen på Yerevan Mangal och så lite musikalisk spis på Lovisas Bar & Restaurang. Med värsta värken i underdelen av kroppen tog jag minisemester. Dags för Kumla Camping, sorkaktiviteten, födelsedagspresenten och midsommarfirandet. Tillbaks på jobbet blev jag anklagad för att ha ett förhållande med en av de boendes man. Den stackars damen trodde att jag skulle mörda henne! Och så inledde jag en ny yrkesbana, blev PT åt katten :)
 
Juli
Ytterligare en Medinutställning och på jobbet var det den totala kalori- och bantningshysterin. Orka alltså!!! Och detta året var året då Sprängar-Helge tog sin frus och sitt liv, tragiskt! Bortåt 40 grader och så knakade min rygg med sjukskrivning som följd. Så då blev det att anlita Servicelaget att klippa gräs och häck, lyx!
 
Aug
Någon som snart har klipp-kort på lasarettet!?! Träffat Bedårande Doris, mindre bedårande var Kisselina när hon spatserade in med en stackars liten fågel mellan huggtänderna. Helgkryssning till Åland med Cinderella och Rosis. Och så ett pizzeriabesök i Kumla med en viss Kumla-familj.
 
 
Sept
Det bidde inget Cuba, men Albanien/Makedonien/Grekland!Och så ett personal/fack/politiker-möte angående besparingarna på jobbet. Att prata för döva öron, eller!?! Blev att stärka sig med koffein på Rastpunkt efteråt...puh! En sväng för ett hej till Kumla och så GRATTIS Gun-Britt 80-åring. En vecka senare blev mammsen 70 år, GRATTIS, och så mumma på Kinan.
 
Okt
Chill-månad och så lite jobb mitt i allt chill innan vi tokstressade oss igenom Balkan. Det hade verkligen klämts in alldeles för mycket på alldeles för kort tid. Kom hem full av mat och en massa nya spännande upplevelser i bagaget.
 
Nov
Kärt återseende med Kisselina efter resan, fika på Biltema x 2 och lite föreläsning om att resa i Nordkorea med Siv Kanon. Liam blev 15 år och Lissabon bokad. Drog till Kumla och firade syrran och mig en månad efter utsatt tid, men var på resande fot när vi fyllde.
 
Dec
Luciabak och en lussefika hos morsan på en vego-saffranskaka och glögg. Grattning av 14-årig Josef, och mitt emellan två demenspass blev det jul i morsans hem där även syrran och pojkar lyste upp i det ruskiga vintervädret som mest påminner om höstrusk. Och så firade jag in det nya året på Ramundergården med fyrverkerier, bubbeldricka, smörgåstårta och larm.
 
 
 
VÄLKOMMEN 2020...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: