kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Junih

Kategori: Allmänt

 
 
v.23
Startade upp månaden med att äntligen få lite ledighet och med en förhoppning om en superlugn jobbmånad. Startade också upp månaden med pollen-besvär och den totala tandvärken som höll i sig några dygn för att sen försvinna. Har känt mig ensam, övergiven och kattlös då snuttan har försvunnit ut vid 4-tiden och knallat tillbaka in vid 20-tiden. Skönt att hon har fått tillbaka sin självständighet! Avslutade veckan med en kombo kan man nog säga...Mors Dags-lunch och en Nationaldagsfika på Rastpunkt med päronen. 
 
 
 
v.24
In kom katten knallandes och serverade sig själv maten. Hade varit ute på jakt och lyckats fånga en harpalt som hon med njutning började tugga på. Huvudet försvann i ett nafs! Och försvann gjorde även jag...Till Örebro med Super-R och dagen försvann i frukost på café, sittning i tandläkarstolen, butiksspring, go-fika, stadsgående och mat från Pressbyrån. Blev också en sväng åt ett annat håll några dagar senare då jag hängde på farsan till Karlskoga Lasarett inklusive njutning av solsken, fika och Lidl.
 
 
v.25
Och så var det slut på den underbara ledigheten. Två veckors helledigt fick jag innan det körde igång med jobb igen. Så var det med den lugnet och ron! Jobb, jobb, jobb och så lite midsomrigt hos morsan innan jobb, jobb, jobb.
 
 
v.26
Frukost på Rastpunkt och ett kämpande mot knotten, men inte vid samma tidpunkt. Fortsatt mycket jobbande i värsta högsommarvärmen och har orkat nada på ledig tid. Lullat på som en zombie i vardagen.
 
v.27...
Och plötsligt hände det, på väg till jobbet en kväll fick jag äntligen syn på ett vildsvin, ett fint avslut på månaden. Nu är det bara att knalla mig in i julih...
 
 
Tisdag
1 h gräsklippning utan draghjälp
1 h busk/trädgrenssågande för hand
 
Onsdag
BEN & RUMPA
(Gör 10 repetitioner av alla övningar utan vila. Vila 10-20 sek, och gör 8 repetitioner av alla övningar. Nästa gång gör du sex repetitioner. Fyra rep. Två rep)
 
Knäböj med hantlar
Vadhävningar
Nigande utfall
Step Up
Höftlyft
 
Lördag
CIRKELPASS
(Gör så många som möjligt under 30 sek, vila 30 sek innan du gör likadant med nästa övning. Upprepa hela cirkeln fem gånger)
 
Böjhopp
Plyometriskt utfall
TRX-rodd
Burpees
 
 
 
Promenaderna lös med sin frånvaro, men har inte orkat i 30-gradig värme i skuggan. Hur varmt skulle det då inte ha varit i solen!?! Och på kvällen har knotten attackerat och har varit en ren pina att vara ute. Jag har hållt mig inomhus i min "bastu" och kört några få styrkepass istället + plågat mig igenom gräsklippning och grensågande i gassande solsken. Och har nu blivit uppmärksammad på att min svett-funktion fungerar...JISSES!!!
 
Avslappning med den stora håriga kärleken och min bästa vän.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: