kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Julih

Kategori: Allmänt

 
Började månaden med en Covid 19-antikroppstest som inte påvisade några antikroppar, men det kunde ändå inte uteslutas att jag hade haft det. Så fortfarande kanske jag har haft det, men kanske ändå inte. Frågor på det? Ett vet jag i alla fall och det är att Kisselina kallar mig mamma, och så har jag börjat vakna med en olustig känsla. Det kanske har något att göra med att det första jag ser när jag slår upp ögonen är ett odjur som sitter och stirrar på mig.
 
 
Råkalla dagar och kyliga nätter får väl beskriva denna månad, och så en massa regnande. Vart tog sommaren vägen? Vem mixtrar med årstiderna? Och i detta covid-år kan man ju inte bara sätta sig på ett flyg och dra till värmen. Men det har blivit mycket träna av, det har blivit mycket jobba av, det har blivit mycket sova av och det har blivit alla avsnitt av Solsidan. Vill bara bort just nu, hade sett fram emot Nora, men det sket sig, men Göteborg då kanske? I och för sig kan man alltid besöka Röfors-loppiset, fika, promenera och käka lunch på Rastpunkt. Och babbla strunt med grannarna!
 
(älskar detta konstverk)
 
På jobbet börjar det kännas mindre och mindre kul med viss personal som borde skickas på charmkurs. Och så börjar jag tröttna på att bli bollad hit och dit, ena sekunden får jag inte vara på en avdelning då det ENBART ska vara utbildad personal, nästa sekund ska jag vara där trots att det finns utbildad personal på bygget. Det blandas och ges lite hur som haver och det känns mer som att det handlar om önske-val. Ja, inte från min sida då! Och hemmavid knaprade katten mus och cykelverkstaden öppnades. Vad kylen/frysen håller på med vet jag inte riktigt, det är bastu i frysen och siberisk kyla i kylskåpet. Den håller nog på att få en psykisk kollaps...
 
 
Cykelverkstaden fortsatte att vara igång och avloppen i huset började prutta ruttet, men den åkomman gick över rätt så snabbt. Och så tittade solen fram och värmen rullade in, så mot Sockenstugan för umgänge, mat och fika. Ett välbehövligt avbrott i tillvaron! Men sen kom det eländiga vädret tillbaks. SUCK!!!
 
 
Promenerande med Hjalle och hej till Emma, hundar och katt. Och så har jag varit konstigt kall i kroppen igen under en period, men jag fryser inte. Känts som om jag har haft väldigt låg kroppstemp och försökte bota det det med att skämma bort mig och päronen med en pizzalunch, men det funkade inte riktigt. Konstigt! Och så avslutade jag månaden med dåligt samvete då jag lämnade Kisselina för Göteborg och min mini-mini-semester...Goa Göteborg, Clarion, promenerande med trippsällskapet, mat och terasshäng!
 
 
 
POÄNGJAKTEN
 
(v.31)
 
Måndag
30 min promenad
 
Tisdag
 
BRÄNN FETT, BYGG MUSKLER - HELKROPP
(Gör så många repetitioner av alla underkroppsövningar i 30 sekunder utan att vila mellan dem. Vila 30 sek och upprepa två gånger till. Repetera med överkroppsövningarna och sist magövningarna)
 
UNDERKROPP
Boxhopp
Kettlebellsvingar
Hoppande utfall
ÖVERKROPP
Armhävningar
Curl och press
Armhävningsrodd
MAGE/CORE
Rysk vridning
Plankan
 
Fredag
Cirka 5 h promenerande allt som allt
 
Lördag
Cirka 10 h promenerande allt som allt
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: