kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Släppa taget

Kategori: Allmänt

 
v.34
 
Ingen aning om hur första dagen på veckan såg ut då demensen slog till, men kom tillbaks till verkligheten då det var dags för Sockenstugan. Även denna vecka blev det en lång skön skogspromenad som avslutades med ett besök på Burger King och sen en stinkfri övernattning i stugan. Tillbaks hem igen möttes jag inte av någon Kisselina, och när hon till slut dök upp visade hon inga tecken på att ha saknat mig. Kanske tyckte hon att det var skönt med lite semester ifrån mig!?!
 
 
Under andra halvan av veckan surnade jag till då jag fick vetskap om att trots att jag är medlem i Coop och betalar för det så får jag ingen medlemstidning om jag inte har handlat för 1000 kronor eller mer per månad. Känns rätt så mycket som diskriminering mot oss som lever i singel-hushåll, en barnfamilj kan lägga ut samma summa per person som jag gör och kvala in för Mer Smak. Vill ju ha denna underbara recept-tidning i pappersformat, men ska det vara på detta viset så finns det andra mataffärer, och något medlemskap kommer jag inte att förnya.
 
 
Och så känns det som om sommaren har övergått i höst samtidigt som jag böt en manlig kollega mot en annan nu i helgen. Blev två superpass i nätterna två, men fortsätter att ha delvis semester, vardagarna får vara fridagar. Och sen är frågan hur jag ska göra sen, känns som om det är dags att släppa taget, inte bara om sommaren, utan även om jobbet. Jag har gett vad jag har att ge, av lusten, glädjen och orken blir det mindre och mindre. Trött, så trött, och skulle kunna sova i tusen år!
 
 
POÄNGJAKTEN
 
Måndag
1 h gräsklippning utan draghjälp
 
Tisdag
3 h promenad, snabb takt
 
Fredag
HELKROPPSTRÄNING
(15x3)
 
Knäböj
Sidohopp
Höftlyft
Sidocrunch/cykling
Armhävningar
Plankan
Knä mot bröst
Hoppande planka
Rodd med Y-press
 
 
Lördag
MICROTRÄNING
 
Knäböj med upphopp, 30 sek
Jägarvila, 30 sek
Armhävningar, 30 sek
Planka, 30 sek
Militärpress, 30 sek
Statisk paus, 30 sek
Burpees, 30 sek
Jägarvila, 30 sek
 
Söndag
KROPPSVIKTSTRÄNING
(15x3)
 
V-armhävningar
180-böj
Cykelcrunch
Burpee med bergsklättrare
Armhävning med X-hopp
Sprinthopp
Stålmannenplanka
Längdhopp utan sats
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: