kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Klagomuren

Kategori: Allmänt

 
(v.29)
 
Måndag
Lugn natt på jobbet och sen till morsan och överlämnade ratten till farsan, men först tokgos med vovvar. 5 h sömn och sen lämnade farsan tillbaks bilen, och jag fick ännu mera hundgos. Kisselina verkar inte må riktigt bra, trött, och så hade hon spytt när jag kom hem från jobbet.
 
Tisdag
Jäkla personal, gå på charmkurs, tack! Sista natten för den här gången, och det blev ytterligare en lugn natt. Och inte blev jag lynchad när jag hade skämt bort de boende med stekta ägga-mackor. Men lynchningen kanske skedde bakom min rygg då jag kanske hade tagit mig för stora friheter. ÄGGAMACKOR!!! Ja, vad vet jag!?!
 
Onsdag
Efter två veckor fick jag till det, en tvätt- och filmstund. Jag har fått med lite från lägenheten och farsan har fått med lite från huset. Bra! En lugn och skön dag som avslutades med ett antal avsnitt av Solsidan.
 
Torsdag
Vaknade med en helvetisk magbränna, var en sekund från att spy. Har varit en lugn och osocial dag, och med en katt som kom hem med en stor mus som hon knaprade i sig. MUMSIGT VÄRRE!!!
 
 
Fredag
Tog en ute-arbetsdag med gräsklippning, häckansande + lite annat uteplock inklusive prat-i-kvadrat över häcken. Och så grannens förbaskade robot-gräsklippare som går från morgon till kväll, varje dag detta surrande och rasslande, och jag blir totalt hjärntrött. Min altan ligger på fel sida! Det var så mycket bättre med de vanliga gräsklipparna, oljud någon/några timmar och sen tystnad.
 
Lördag
Kattväckt! Jävla robot-gräsklippare! Läsning! Ogräsrens! Inomhusstäd! Träning! Bad! Mat! Kattkvällspromenad! Och så lät det som brunstiga tjurar i närområdet! Och när jag ändå har en klagande vecka så ska jag väl ge kyl och frys en känga också. Håller den på att ge sig!?! Jag får ingen ordning på temperaturen...kylskåpet är på 4 grader och innehållet håller på att bli djupfryst, frysen är på -2 grader och nu är det räddas det som räddas kan. Och avloppet i köket är igång och bråkar igen och jag kämpar emot. Sen kommer jag inte ut på min jobb-bokningssida :( Ibland har man lust att strypa hela världen!!!
 
Söndag
Grrr!!! Vattenpöl vid kyl/frysen...Ge mig en ny vecka så jag kan börja om med ett mindre klagande liv!!! Men livet lättades upp när jag fick besök av vovve-gosingarna med bihang. Än finns det hopp om livet...
 
 
POÄNGJAKTEN
 
TISDAG
 
HÅLL FORMEN
(Gör 12 repetitioner av varje övning, gör två varv)
 
Sittande rodd med gummiband
Knäböj med hantelpress
Magliggande rygglyft
Situps med vikt
Triceps-dips på höjd
 
TORSDAG
 
PASS MED TRE SET
(Gör övningarna i set 1 direkt efter varandra, vila max en minut när du har gjort alla tre. Repetera tills du har gjort dem tre gånger och gör likadant med set 2 och 3)
 
SET 1
5 st, väggklättring
10 per sida, stående crunches åt sidan
30 sek, höga knän på stället
 
SET 2
10 st, lutande armhävningar
12 st, dips
10 per sida, plankan med knälyft
 
SET 3
10 per sida, knäböj med sträck
12 st, höftlyft
10 st, knäböj på tå
 
FREDAG
1 h gräsklippning utan draghjälp
1 h grensågande för hand
 
LÖRDAG
 
BOX, PASS 1
 
Slag, 3x3 minuters intervaller
Sparkar, 3x3 minuters intervaller
Kickar, 25-20-15-10 kickar med varje ben
Kombo, 5 minuter
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: