kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Tokchill med svettningar

Kategori: Allmänt

 
v.33
 
Måndag:
Fjärde jobbnatten blev avslutad, hem och tvärslocknade och vaknade med skallevärk. Sockenstugan blev bokad och framtida tatuering har så smått börjat planeras.
 
Tisdag:
Skallevärk även idag, men inte lika kraftig. Underbar altandag utan robotgräsklipparstörning. Sovit, läst, ätit! Sen tog jag mig ett 7-helsikes styrkepass.
 
Onsdag:
Upp tidigt och blev hämtad av Kotte. Tvättdag, mathandling, till bibblan för det sista ARN-pappret, plockat upp och plockat ner i lägenheten, solhett och altanhäng.
 
Torsdag:
Sockenstugan blev ombokad på grund av bajs-stank, men fick en underbar fyra-timmarsvandring och en sötsnäcka.
 
 Lycklig? Ja, men förbaskat trött i min kropp och lika lång väg tillbaka!
 
Fredag:
Dagen gick åt till att kurera min stackars vandrarkropp, alltså blev det tokchill. Sen var det bara att rulla sig mot Tivedsgården.
 
Lördag:
En spökfri natt innan överlämnande av bilen. Sprang på en pratglad dam när jag kom hem, men sen blev det tre timmars sömn på altanen innan jag vaknade pigg och tog mig ett styrkepass. Sen det totala altanhänget med läsning innan jag tog itu med att skriva in Göteborg och Sockenstugan i min resebok som nu börjar bli riktigt full. Avslutade med lite TV4 Play...
 
Söndag:
Ytterligare en underbar sommardag med allt det vardagliga som tokchill, rump-pass och påbörjandet av en ny fotobok. Nu ska alla profilbilder från mina tio första Fb-år få pärm.
 
 
Knäna böj, skjut ut rumpan och böj dig framåt...
 
 
POÄNGJAKTEN
 
TISDAG
HIIT MED SKIVSTÅNG
(10 repetitioner av varje övning, upp till 15 sek vila mellan varje. När ett set av alla övningar är gjorda så vilar man ca 1 minut. Repetera fyra ggr till)
 
Ryckböj
Axelpress
Utrullning med skivstång
Utfallsgång
Raka marklyft
Armhävningar
 
TORSDAG
4 h vandring
 
LÖRDAG
FOKUS MAGMUSKLER
(Gör alla övningar i 20 sek med 10 sek vila i fettförbränningscirkeln. Gör alla övningarna ytterligare tre gånger. Gör likadant med magcirkeln)
 
FETTFÖRBRÄNNINGSCIRKELN
Böjhopp med knäindrag
Kaninhopp
Burpee
Kettlebellsvingar
 
MAGCIRKELN
V-sits
Utrullningar med boll
Ryska vridningar
Planka på upphöjning
 
SÖNDAG
PUMPA RUMPA
(Gör 10 repetitioner av övningarna i set A, upprepa två gånger till utan att vila. Gör likadant med set B, C och D)
 
SET A
Raka marklyft med band
Bakåtspark
 
SET B
Knäböj med band
Nedåtgående hund med fotcirklar
 
SET C
Höftlyft med band
Kissande hunden
 
SET D
Omvänd crunch med band
Sned crunch
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: