kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Vakna kia

Kategori: Allmänt

 
v.42
 
Måndag
Vaknade av att gosan tassade mig i ansiktet: Vakna matte! Trött katt, och jag tog och promenerade mig till Laxå, blev en solig och skön höstpromenad. Tog lite handling innan jag gick till morsan och en tom lägenhet. Hon och farsan var till Hallsberg och hämtade L. Och J. praoar för fullt på Coop! Ambulans och polis var nere vid kommunhuset, och strax därefter dök sjukhelikoptern upp, en 2-årig grabb hade fallit från hög höjd. Liten! Lugn eftermiddag och kväll och så gick jag som vanligt ut på kvällen...och sprang nästan på tre små vildsvin. Hur hårt kan ett hjärta banka i kroppen? Svinigt kallt och så dog varmluftsfläkten.
 
Tisdag
Katten väckte mig imorse igen! Upp och mornade mig till en frostig iskall dag. Fick igång varmluftsfläkten, och Kotte besökte veterinären.
 
Onsdag
Upp tidigt för att få lite gjort innan Örebro. 1 1/2 h solo och blev en het vego-chorizo på stationen och en sväng till Kaffe & Pralin innan S. hämtade upp för vidare färd till Sagostigen. Gonade oss sen med en fika på Naturens Hus. Tillbaks i Laxå igen blev det en snabb 30-minuters promenad med Hjalle. Och så fick jag besked om att den lille pojken inte hade klarat sig. Så jäkla tragiskt!
 
Torsdag
En osocial dag!
 
 
Fredag
Vaknade av att parentisarna ryckte i dörren, dags för lite till tippen. Resten av dagen blev som vanligt. Samma gamla liv, men ack så underbart. Blev en kortis till Laxå för att sno med mig bilen hem och fick samtidigt äntligen iväg ARN-pappren.
 
Lördag
Sov 6 h, släppte ut och in katten, sov 5 h, upp och hade vardag, la mig och läste, sov 2 1/2 h, utepatrullen med S.
 
Söndag
Superlugn natt! Hem och promenerade katten och sov sen några timmar och vaknade piggelin. Dagen gick i sakta mak och så var det dags att möta John Blund redan vid 20.00. Skulle ju upp 03.30 på måndagsmorgonen...
 
 
 
POÄNGJAKTEN
 
Måndag
1 h promenad
 
Tisdag
 
HEMMATRÄNING
(10 st i 2 varv)
Burpees
Utfall fram
Butterfly situps
Air squats
Fallskärmar
Pushups
 
Onsdag
2 h promenad med lite jogg
 
Fredag
 
RÖRLIGHETSTRÄNING
(10 st)
Sidoböj
Rotation med stång på bröstkorgen
Rotation med stång på ryggen
Vridning "svingövning"
Knäböj & axelrotation
 
Söndag
 
GYMPA
(20 av varje)
Uppvärmning; Vaden, bakåt-kick
Styrka; Bröstpress, excentriska sit-ups, höftlyft med raka ben
Kondition; Sidokliv, utfallssteg till sidan
Rörlighet; Ryggrotation, ryggböj och ryggsträck
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: