kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Svea och tant Nina

Kategori: Allmänt

 
Tant Nina börjar bli gammal på många olika sätt. Nu får tant släppa ratten mitt i natten, mitt mörkerseende blir sämre och sämre för varje år som går. Nu ser jag inte ens var jag är på vägen när jag får möte. Jag är en total trafikfara...för både mig själv och mina medtrafikanter!
 
Hundpromenader och Emma-prat har kantat denna veckas väg, likaså tårtkalas hos Sveas i Kumla. Grattning av två pojkar, den totala tårtfrossan på en Sveas Special, och så avslut med ett bakluckeloppis. Äntligen fick jag träffa Kumla-humlingarna, det var alldeles för länge sen vi sågs.
 
Startade veckan med att gå av ett nattpass, avslutade med två Solhöjdenpass, Natt 1 det totala kaoset, Natt 2 det totala lugnet. Kontrasternas kontrast! Och mitt i all den extrema trötthet som nu har kommit tillbaks igen har jag faktiskt lyckats fått in både promenader och träning. Mot Poängjakten...
 
 
 
POÄNGJAKTEN
 
 
MÅNDAG
 
YOGA
(Håll varje övning i 60 sek)
 
Nedåtgående hunden
Bredbent framåtfällning
Krigare 2
Duvan
Kamelen
Bryggan
Liggande fjäril
 
TISDAG
30 min promenad
 
ONSDAG
 
UPPVÄRMNING
Runda och öppna (5 ggr)
Rotation i framåtfällning (10x2)
Jorden runt (3 åt höger, 3 åt vänster)
 
HOPPA DIG STARK
(10 st)
 
Längdhopp
Utfallshopp framåt
Höjdhopp på box
Fyrkanten
Låga tvåbenshopp
Låga enbenshopp
 
TORSDAG
30 min promenad
 
FREDAG
 
STÄRK LÖPARMUSKLERNA
(15x3)
 
Explosivt uppkliv med nedbromsning
Utfall med vikt över huvudet
Excentrisk tåhävning
Enbensböj på box
Vindrutetorkaren
Draken
Dynamisk planka
Stretch för sätet och lårets utsida
 
BONUS
Hantelrodd
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: