kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Agussti

Kategori: Allmänt

 
Underbart, helt plötsligt kom sommaren tillbaks vilket var behövligt med tanke på månadsavslutet med vinterkyla. Augusti började bra med sol över Göteborg, sol över Lindesberg, sol över Munkastigen för att sen övergå till Sockenstugan och Örebro. Sen slog vintern till...igen! Så jag ska väl egentligen inte klaga, det hade kunnat vara värre. Men nu någon dag in i september känns det som om sommaren definitivt är över vilket jag betraktar som lite för tidigt.
 
 
Då sommaren kom tillbaks gjorde jag valet att inte jobba så mycket, jag tog bort min tillgänglighet på vardagarna och siktade istället in mig på helgjobb. Hoppade bara in och jobbade några få pass på vardagen då det var total kris, och när månaden var slut hade jag ändå lyckats komma upp i runt 75%.
 
 
Sen under några veckors tid slog värsta tröttheten till och hade kunnat sova dygnet runt. Det var en sådan extrem-trötthet att jag blev smått oroad över att det var något allvarligt fel på mig och var nästan framme vid gränsen att kontakta vårdcentralen, men så helt plötsligt vände det och energin kom tillbaka. Nåja, i alla fall en viss del av den! För mycket jobb med för lite sömn, ett väder som har gått upp och ner, och vem vet, kanske hade jag något skit i kroppen som inte bröt ut, detta kan ju ha varit bidragande orsaker. Sen har inte detta år direkt bidragit till ökad energi, och det av flera anledningar som kontrasterna i väderleken, begränsningarna i coronatider, jobbrelaterat och en massa onödigt tjafs i största allmänhet. Och att mina magbesvär kom tillbaks har väl gjort sitt till, men detta betraktar jag mer som summan av dåliga livs-faktorer.
 
 
Jag har ändå lyckats spinna ihop augusti månad rätt så bra, har jobbat mig till en inkomst, njutit av ute-ätarmat i trevliga sällskap, sett lite annat än Laxå och Röfors, rört på mig och gått ner i varv med Kisselinas hjälp. Dock kände jag att träningen fick stå för mycket tillbaka i slutet av månaden då orken inte fanns. Ändå är det denna del som är så viktig att tvingas orka då den tankar mig med energi för att orka vidare...
 
 
 
POÄNGJAKTEN
 
v. 35
 
TISDAG
30 min promenad
 
LÖRDAG
 
KROPPVIKTSTRÄNING
(3 varv - 60 sek, 40 sek, 20 sek)
 
Höga knän
Höftlyft
Plankan
Bergsklättraren
Rysk vridning
Burpee
Armhävningar
Hoppande utfall
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: