kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Åt skogen

Kategori: Allmänt

 
v.41
 
Började veckan med en tripp till Örebro med R, underbar dag med lunchuppstart på bästa pastastället. Tittade in lite på USÖ innan vi sprang runt till olika tatueringsstudios för konsultation. Lite shopping, fika och Myrorna innan vi tuffade oss hemåt.
 
Dagen därpå hoppade jag in i Pappi-Taxin och drog till Marieberg Köpcentrum där pappi besökte optikern och jag passade på att veckohandla. Bjöd oss båda på Makkadoo-mat innan hemfärd.
 
 
I mitten av veckan var jag trött, osocial och sur! Tidigare har vi som timvikarier fått ta del av friskvårdsbidraget, men nu är vi inte längre inkluderade i denna del. Så jäkla åt skogen att det inte finns ord för det! Laxå Kommun borde se över vad bra personalvård innebär.
 
Till helgen blev jag sjuk, fick något som kallas lappsjukan, men jag ordinerade mig lite socialt och tillfrisknade rätt så omgående.
 
Och så lite Poängjakt, inne på sista månaden nu...
 
 
Måndag
 
3 h promenad
 
Fredag
 
YOGA-ASHTANGA
(10 djupa andetag)
 
Sukhasana med anjali mudra
Padahastasana
Modifierad utthita parshvakonasana
Modifierad parivritta parshvakonasana
Virabhadrasana B
Förberedelse för janu sirsasana C
Modifierad marichyasaba C
Modifikation av Kukkutasana
Modifierad uppavishta konasana A
Förberedelse för urdhva dhanurasana
Modifierad halasana
 
Söndag
 
STÅENDE VRIDNINGAR
(10 djupa andetag)
 
Vriden framåtfällning
Vridna stolen, 1
Vridna stolen, 2
Omvänd triangel, 1
Omvänd triangel, 2
Roterad sidovinkelsposition, 1
Roterad sidovinkelsposition, 2
 
SITTANDE ROTATIONER
(10 djupa andetag)
 
Sittande halvryggsrotation med sex modifieringar
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: