kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Åkktobär

Kategori: Allmänt

 
Sista månaden med Poängjakten och så har jag tagit ledigt på obestämd tid. Fick lite jobbabstinens och har jobbat några pass bara. När jag gick på ledighet var jag trött och helt utan ork, efter några veckors ledigt hade energin kommit tillbaks, tröttheten försvunnit och mitt braiga positiva jag hade hittat ut igen.
 
Det har blivit lite smått och gott under månaden som har varit, nu finns ju både tid och ork. Den 1:a tittade fullmånen fram och jag och farsan hittade till syrran med familj, och med oss hade vi en cykel som blev levererad. När vi dök upp var fikabordet framdukad. Tack! Fyra dagar senare tuffade jag och R. oss iväg till Örebro för oootrolig god pasta, ett antal titt-in till tatueringsstudios och gofika. Om det blev någon tatuering? Nä, inte än! Dagen därpå lastade farsan in mig i bilen och gasade mot Marieberg Köpcentrum för optiker-besök. Fick mitt veckohandlande gjord och sen bjöd jag på Makkado-mat.
 
 
Lite andrum och så drog jag till Örebro igen, denna gången för S. och Sagostigen innan vi parkerade oss på Naturens Hus för en sötchocks-fika och ARN. Nu är processen igång! Hela fyra dygn lyckades jag hålla mig borta från Örebro innan det var dags igen, denna gång med pappsen då han skulle in med sitt andra starröga. Avslutade med finlunch hos Pressbyrån och till dessert tog jag en pumpa-latte nästgårds på Espresso House. Farsan passade samtidigt på att ladda upp sig :D
 
 
Mot slutet av månaden intog jag och R. Rastpunkt där vi även fick sällskap av en gammal bekant som nu har hittat tillbaks till Laxå. Välkommen J. Och GRATTIS Lillstrumpa på din 50-årsdag, nu har du gått och blivit tant. Blev några timmar där med god magfylla, och jag tror bestämt att tåbellerina-skorna blev en fin present. Sen dagen därpå var det dags för mig att bli 54 år och fick lite trevligt besök.
 
 
Under sista delen av månaden sa jag ifrån mig Gläntan, jag ska ju inte jobba där då jag inte har någon utbildning och då kan jag inte se varför jag ska jobba där när det kniper. Jag är ju fortfarande lika outbildad! Och inte har jag hört något om någon inskolning på Ramundergården...ja, men ring då inte mig vid kris ifall ni inte kan kosta på mig några inskolningsnätter!!! Själv kan jag kosta på mig...att vara barnslig :D Tog och bakade till halloween och det blev spindeltårta, spindelkakor och spökmuffins. Och så gick farsans bror och fyllde på månadens sista dag. GRATTIS, och tack för all fika. Tuppade sen av i söt-koma när jag kom hem...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: