kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Röda vinbär och Nivole

Kategori: Allmänt

Frid! Tänk att kunna sitta i timmar utan störande moment från klampande grannhelveten, det är guld värt. Klockan är alldeles för sen, men den här egna tiden är bara för skön och jag kan alltid sova ut imorgonbitti.
 
Blev en sväng till krysset idag tillsammans med E. Vi har plockat av hans röda vinbärsbuskar och nu på kvällen har det blivit safta av för hela slanten, och brödbak. Den äldste småjäveln tittade in en sväng och proppade i sig bröd så imorgon är det bara att sätta igång med mer bak, limpan jag bakade är nästan slut. Roligt, han brukar annars inte äta det jag gör så det var ett högt betyg. 
 
Äntligen lyckades vi ta oss in i min Nivoleflaska fast det tog sin lilla tid. Korkskruven på plats och sen drog vi utan att det hände något, farsan provade...hände lite och sen ingenting, till slut sprang han ut och bad om hjälp och plötsligt hände det. Äntligen ett glas vin :) Men det var värt allt besvär! 
 
"Mina" bärbuskar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: