kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Lindberg, Lillstrumpa och jag

Kategori: Allmänt

Upp tidigt för att hoppla iväg med märra till Kumla. Hej Lindberg! Läsning under resan med prat-avslut med min unge afghanske sits-granne. Hej Stockholm!
 
Tre timmars egentid och jag satte fart mot Kungsträdgården för att lyssna på hård underbar livemusik, men som den virrhjärna jag är gick jag givetvis åt fel håll. Hittade en massa annat intressant istället :D Avslutade med lite bajspyssel hos Akademi Bokhandeln och hoppas att Bro-sorkarna är lika barnsliga som jag. Tog också en fika där innan det var dags att möta upp Lillstrumpan. Sen blev det timmar av promenerande, fotograferande och pratande där även ett besök i Kungsan blev av. Jag fick i alla fall lite AC/DC-covers in i öronen :)
 
En underbar dag som avslutades mindre underbart och det började när vi skulle gå på de två bussarna som skulle ta oss hem. Vi var flera som hamnade i fel kö från direktiv av ena chaffisen, men fick gå över till den andra bussen. Kul att stå och köa två gånger :( Sov nästan hela vägen till Kumla, vilket var skönt för min stackars onda rygg, och väl i Kumla så gick inte sista tåget till Laxå. Ingen info om inställt tåg, ingen info om ersättningsbuss, och de där hemma hade druckit starkt och kunde inte komma och hämta mig. Taxi, och jag behövde inte dröja utan var hemma på nolltid...906 spänn fattigare :( Ersättning TiM, tack!!!
 
Sakta i backarna nu Tokmoster!
 
Insåg några dagar senare att jag kanske borde ha läst det pyttelilla finstilta i tågtidtabellen för där stod det klart och tydligt att under semestermånaden juli så går inte detta tåg utan kör igång igen i början av augusti.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: