kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Fredag den 13:e

Kategori: Allmänt

 
Packade med parentisarna till Stockholm för möte med Mamma Bro och hennes sorkar. Blev ett kärt återseende. Vad vi startade upp med? Korvätande på Cityterminalen givetvis. Fredagen den 13:e och solen sken över denna dag och vi har gått, ätit gottis, gått ännu mer, ätit finmat på Burger King och njutit av Saluhallen och Kungsan. Toppen blev absolut Kungsan med massor av glada människor, eurovision-aktiviteter och en möjlighet att se stan från ovan...roterandes!
 
Dagens goda gärning gjorde jag på ditvägen till Stockholm då jag fick en rysk kvinna som sitsgranne och hon var osäker på hur hon skulle ta sig dit hon skulle. Självklart såg jag till att det ordnade upp sig för henne. Och på tillbakavägen fick jag en annan supertrevlig sitsgranne av årgång äldre. Det visade sig att hon hade en del rötter i min lilla uppväxtby Röfors.
 
Trötta efter en lång underbar dag lämnade vi varandra, men har siktet inställd mot Stockholm i oktober, en hotellsäng och ballerinaskor.
 
 
 

Kommentarer

  • Lillstrumpa säger:

    Tack för besöket! Det är alltid lika roligt att ses och ja...tack för resan upp i det blå, plus allt annat!

    Mmm, både hamburgaren och milkshaken smakade hur bra som helst!

    Jag undrar vem som ballerinaskor ska få, för att testa hur det går att på tårna stå...

    Svar: Ballerinaskor till Systrarna Grus :D
    Carina Larsson

    2016-05-14 | 21:24:00

Kommentera inlägget här: