kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Sniglar i rumpan...hipp hipp hurra!

Kategori: Allmänt

Måndag
Nu är Poängjaktspappren inlämnade, hoppas få en liten utdelning i år igen på denna friskvårdssatsning, och med tanke på den extrema träningsvärk jag har efter skivstångsdelen i Powerdance Strong igår så vore det snällt att ge mig något. Kan knappast röra mig :D Veckohandling, betalning av räkningar och GRATTIS till 83-åringen innan jag tog mig en tonfisktaco-kväll framför tv:n :)
 
Tisdag
Vaknade upp med halsont, bara det sjuka inte är på väg tillbaks!!! Kaffe och Gregorian Choirs Modern Hits så var jag redo för denna dag, och inledde med gos av fyrbeningarna som jag inte hade träffat på evigheter. Tvåbeningarna ägnade mig knappast en blick, tv och mobilen är viktigare. Supertrött och gick hem och kröp ner i soffan med en bok...och vaknade vid kvällstid totalt förvirrad och trodde det var en ny dag.
 
Onsdag
En total chill-dag! Nu när vintern är på gång funderar jag skarpt på att gå i ide och komma fram först till våren!!!
 
Torsdag
Kan man överleva dagen utan kaffe? Kan man få ro i själen utan vovvegos? Kan man få spunk av trilskandes mobiler och datorer? Ett vet jag, framtiden ser ljus ut...Men först en kall och lång vinter!!!
 
Fredag
Upp och vaknade och sen iordninggörande för A:s 12-årsdag...skramlat till en rullande present, vilket verkligen uppskattades. Själv uppskattade jag och Lilleman lasagnen, så mycket att vi åt tills vi nästan sprack. Och ska det vara så ska det vara ordentligt, på hemvägen blev det ostbågar och lösviktsgodis. Pooof!!! Kanske inte konstigt att jag hade värsta magbrännan under natten och...
 
Lördag
...drömde sjuka mardrömmar om en utlandsresa där jag under resans gång fick stora svarta sniglar i rumpan som sög blod. Var tvungen att be en medresenär att hjälpa till att ta bort dem :O Datorisering, läs, sov och sen dags för en natt på Gläntan. Ett lugnt behagligt pass med en massa pratande röster, men ingen där...och nej, jag var inte i medicinförrådet och provsmakade piller ;)
 
Söndag
Hem och somnade omgående, och med väckning alldeles för tidigt vaknade jag 13.00, mornade mig och slängde in några böcker på stationen innan jag gick hem till morsan och hennes sov-mys-soff-hörna. En kortis där, en pizza här och sen matsmältning fram till Powerdance Strong-passet...OCH VILKET PASS, TACK JESSICA :D :D :D
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: