kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

HELL-DAY TOTAL

Kategori: Allmänt

Normala människor skulle ha tagit bort tillgängligheten på jobb, men inte denna knäppgök, så på fredagskvällen knallade jag mig iväg, och strax efter 07.00 fick jag skjuts hem av bästa arbetskollegan (ja, det finns även andra bästa arbetskollegor), och kunde krypa isäng vid 07.30.
 
Tre timmar senare var det dags att gå upp och göra mig iordning för Örebro och RunForYourLives. Det stannar knappast några tåg i Laxå på helgerna så jag var tvungen att ta ett alltför tidigt tåg. Lite mer sömn hade inte suttit fel, men sprang på stan och i butiker och fördrev tiden bra innan jag gav mig iväg till Gustavsvik. Dåligt skyltat, men hittade till slut fram till Stuga 13, och här borde jag ha anat oråd. Mini-flickan i stugan gjorde sitt bästa, och jag fick min väst, pannlampa och vägbeskrivning till Station 7. Hon hade en hög med kartor utan gatunamn, men vi lyckades lokalisera oss.
 
Jag gick dit i god tid för jag antog att vi först skulle få en genomgång, men icke...och dessutom var det inte 7:an utan 6:an! Var är 7:an? Det visade sig att stationerna var utslängda som ett plocke-pinn, 6, 23, 3 typ, och det visade sig även att ingen visste någonting. Gustavsvikstjejen försökte hjälpa mig via mobilen, volontärerna hade noll koll, zombisarna skickade mig vidare till stationerna "nästgårds" och en av cheferna vid en station sa att 7:an låg vid Vågen, men inte på torget.???. 
 
Nu var det inte bara jag som hade irrat runt visade det sig, informationen var verkligen bristfällig. En halvtimme efter att jag skulle ha varit på min plats pratade jag med en av volontärerna och hon visste inte vilken station hon var på eller om det ens var någon station. Även hon hade inte hittat och då bara ställt sig där. Men här hade jag totalt tappat sugen och slängde in handduken och blev besökare istället. Gick runt och njöt av alla zombies vilka jag är barnsligt förtjust i :D
 
För lite sömn och det sket sig med zombie-jobbet, kunde det bli värre? Ja, det visade sig att det kunde det visst det! När jag knallade mig till tågstationen för att ta sista tåget till Laxå!!! När jag skulle köpa biljetten så gick det inte att betala då mitt kort saknade chip. Jaha, var hade chipet tagit vägen då!?! Jag hade handlat med kortet före, och jag handlade efter biljettförsöket. Inga chip-problem då inte! Jag försökte två gånger i automaten och sista gången stod det "Vänta...", och jag väntade och väntade och väntade. Hände ingenting :(
 
Fortfarande lite tid att ordna med biljett så jag gick ut på SJ:s hemsida för att boka den vägen vilket också sket sig...FYRA GÅNGER. När jag kom till "betala resan" blev jag utslängd från sidan. Men va fan!!! Och här annonserades ingång av mitt tåg ut...Så det var bara att snällt sätta sig och invänta nattaxin klockan 23.00. En väntan på 3½ timme :( Som tur var hade jag en bok med mig så jag kunde fördriva tiden. Tyvärr låser de stationsbyggnaden 22.00 och fick stå ute och frysa i 50 minuter. Visst, jag hade väl kunnat gått till något varmt ställe, men mina fötter sprängvärkte efter en hel dags promenerande. Men hem kom jag till slut, runt midnatt. Säng, ljuva säng :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: