kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Miss Sjuk-chill med Mr. Örebro och Mrs. Jobb

Kategori: Allmänt

Måndag:
Vaknade med grus i ögonen, linserna inne, skitig kropp och oborstade tänder. Sunk total! Timmar framför datorn och har nu inlett Projekt Jobbsök. Hem till morsan och rövade med mig ICA-kortet för veckohandling, kom hem och upptäckte att jag hade fått betala för två kryddburkar när jag bara hade tagit en. Shit-chat med Mia om resor innan jag gick hem och drömde mig bort till Montenegro och tog mig sen lite matporr i form av Vegourmet. Soffhäng och tv-sunk :D Ytterligare en resa bokad, denna gång i form av Bremen och jul!
 
Tisadag:
Packade ner Jessica Andersson och drog till Örebro där vi överlämnade två kassar med böcker till en Rügen-resenär. Promenerade mig runt i min gamla del av stan, mitt Väster. Kan verkligen sakna Örebro-tiden! Fortsatte ner på stan för att göra mig av med pengar på kläder innan besök hos min optiker där allt såg bra ut. Kanelbullens dag och innan hemfärd på stationen bjöds det på kanelbullar :D Återigen gratisåkeri på TiB då en kvinna "åkte på ett sjukresepapper". Sen när sysslar TiB med sjukresor!?! Spela dum och inte förstå :( Tittade in till morsan och fyrbeningarna med lite tugg...de tackade så hjärtligt :D Och då jag kände mig extra snäll idag så skänkte jag både till Världens Barn och min granne!
 
Onsdag:
Det går att sova sittandes, med hosta och pipande luftrör så är sittande ställning det mest ultimata. Morgonaktiviteterna blev kaffe och pappers/tidningshögen med underbara Johnossi i cd-spelaren, för att sen ta itu med duktigheten att knalla mig till återvinningen med alldeles för fulla kassar...fick aparm av tidningskassen. Vrål-chill resten av dagen :D Undrar om det blir någon zombie-aktivitet för mig i slutet av oktober? Och varför krångla till livet när man kan underlätta det, passade på att skrubba duschen när jag ändå skrubbade mig själv :)
 
Torsdag:
Ah, min hals, känns som det sjuka är på väg tillbaks igen :( Idag har jag verkligen inte varit på topp och tagit den totala chill-dagen. Det mest spännande idag blev när jag fick träffa fyrbeningarna och gosa med dem. Totalt nöjd när jag gick därifrån för att förtsätta med den totala sjuk-chillen.
 
Fredag:
En geting flög in och sa: "God morgon, dags för dig att ta itu med fredagsmyset". Så det var bara att köra igång med Berlinerbrödet och Blåbärsglassen ;) Försvann sen in i FriskisPressens förtrollade värld, och vad jag längtar efter att kunna köra igång med träningen igen. Till mammsen för mys där fyrbeningarna väntade. Minstingen körde en 3-rätters: Blåbärsglass, Död fluga och Hjalle-gnag. Hem för läs, slummer och sen på med jobb-kläderna...mot Saltängen!
 
Lördag:
Jobbpasset avklarat 07.00, en snabb frukost och en snabbdusch och sen sova natten, en "natt" som bara bestod av 6 timmar och då sov jag superdåligt och vaknade i ett. Kollade senaste filmköpet "I onskans tjänst" som är en sann historia om tredje rikets mest ökända propagandafilm.Så trött, så trött, så trött!!! Inte över filmen utan p.g.a. den dåliga sömnen :(
 
Söndag:
Och ytterligare en natt med dålig sömn och så ett 06.45-20.45:pass. Som tur var gick det i ett mest hela tiden och jobb med braingar så tiden gick supersnabbt. Egentligen skulle jag ha behövt min 1-timmesrast borta från gamlingarna, kanske i massagestolen och lite tid i Solrummet, men insåg att om jag sätter mig för länge så kommer jag inte att funka resten av passet. Det fick bli små micro-pauser istället!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: