kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Powerdance och Grattis Hjalle, 2 år...

Kategori: Allmänt

Måndag:
Snacka om jobbigt när all energi bara försvinner trots att man inte gör något. Sjukdom vik hädan! Tog mig utanför dörren i alla fall med siktet inställt på Hamnbutiken och deras crunch-ostbågar. Om det inte hade varit för att jag sprang på en annan åldringsvårdare och fick mig en pratstund så hade jag varit en total eremit idag.
 
Tisdag:
"Bättre att vara omtyckt av några få för den man är, än att vara omtyckt av många för något man låtsas vara". Några som verkligen älskar mig är fyrbeningarna och dessa har jag varit och pussat på. Hostig och långt ifrån utsövd tog jag itu med tvätten, men sen fick det vara nog med ansträngningar. Njutning av norska black metal-bandet Urgehal i väntan på att tvätten torkade och sen kröp jag ner i soffan med Jan Guillou. Försökte få lite sömn, men det blev bara en timma, och sen ett långt nattpass framför mig!
 
Onsdag:
En supernatt, och förlåt Solhöjden...mina fingrar nallade ett chokladhjärta som råkade hamna i min mun :D Natten gick supersnabbt och somnade strax efter att jag hade kommit hem, och sov gott. Vaknade rätt så pigg och tog min veckohandling och massor av Kotte-gos innan jag gick hem och såg till att få något i magen. Sen tuppade jag av totalt och sov och sov och sov...
 
Torsdag:
...vaknade till lite under tre av nattens timmar innan tröttheten knockade mig igen och fortsatte att sova och sova och sova! Och äntligen vaknade jag med äkta energi. Är jag tillbaks nu? Har jag kommit ur min dvala? Nu får jag bara se till att jag inte inbillar mig att jag orkar för mycket, nu är det små pyttesteg som gäller. Denna dag startades upp med lite magisar, och det börjar rycka i hela kroppen efter att få komma igång med träningen igen!!!
 
Fredag:
Fortfarande hosta som väcker mig under natten, men nu kan jag i alla fall ligga ner och sova :D Startade upp dagen med fredagsmyset som denna vecka bestod av en tok-veggo chokladkaka med bas på gryn och svarta bönor. Låter blä, men blev helt okej! Snabbis till morsan som bara ville somna ifrån mitt besök så jag gick hem till datorn och hittade besked från Örebro :D Om allt nu går som planerat blir det zombie-jobb för mig i slutet av månaden, jippie!!! Mindre jippie vad det gäller jobbpromenader i mörker, antagligen sparar kommunen på bekostnad av oss invånares säkerhet. Riktigt, riktigt dåligt :( Tänk om och tänk rätt!
 
Lördag:
Enligt en kollega ska visst en clown ha synts till i Laxå Centrum, men inte en endaste clown under natten och då höll vi verkligen ögonen öppna. Skön utsovning efter avslutat arbetspass och satsade på att träna knoppen och kroppen. Min tidningshög har krymt, Guillou lotsar mig genom Berlins kvarter och Fitness-magasinen gav mig inspiration till kvällens styrke-del. Och på spisen puttrade kålsoppan :D Och inte att förglömma: GRATTIS HJALLE PÅ 2-ÅRSDAGEN :D Årets present blev ett gose-marsvin = riktigt uppskattat!
 
Söndag:
Nu känns livet komplett igen, min energi är helt tillbaks :) Har fått massor gjort här hemma, har pussat på fyrbeningarna och har power-dansat. En månad efter starten av Powerdance Strong har jag nu äntligen kunnat knalla mig dit. Och få röra sig i dans, att få ta ut musklerna i styrka, att få leka i grupp...detta är en stor del av välmåendet i mitt liv :D
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: