kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Till Stockholm och blev tagen i örat av polisen

Kategori: Allmänt

Så var dagen inne för Becka och mig att inta Stockholm (=jag) och Bromma (=hon). Efter för få timmars sömn gick jag hem till morsan för att upptäcka att min digi-kamera var hemma hos Becka, en Becka som givetvis var hos mormor. Bara att skynda till Revir! Sen var tåget mellan Laxå och Hallsberg inställt och det var ersättningsbuss som gällde, men ingen kunde säga när bussen skulle dyka upp. Nähä, men vi har en tågtid att passa i Hallsberg och Becka har en hårtid att passa i Bromma. Vi kan ju inte vänta på en buss som kanske inte kommer att dyka upp :( Ringa och väcka pappsen, åka och slänga in honom i baksätet och sen var det bara att gasa mot Hallsberg och hoppas på det bästa. Och vi kom i tid :D
 
Snabbtåget gick snabbt och vi var framme nästan på nolltid. Och nästan på nolltid skulle det ta att gå till Hotell Amaranten som ligger några stenkast från Centralen. Snurrade runt på jakt efter hotellet för att kolla in vart jag skulle gå när det skulle bli dags för incheckning fem timmar framåt i tiden. En promenad på femton minuter tog bortåt 45 minuter. Till slut var jag tvungen att fråga mig dit, och så pekade tjejen mot närmaste parallellgata, och när jag lyfte min blick så såg jag hotellet på andra sidan gatan.
 
Strosade runt lite och hamnade på Plattan, tittade in på Kulturhuset, fick spänning på Drottninggatan där en ung kille blev tokjagad av två vrålande butiksbiträden, shoppade loss på spännande choklader dekorerade med broccoli, bönor och majs. Och sen blev jag sugen på kaffe och smörgås, men av någon konstig anledning kom jag ut till trottoar-bordet med en Chai Latte och en citrusmarängbakelse. Supergott, och supertrevlig personal på Café Avenyn :) 
 
Sen knallade jag mig sakta till hotellet och tågade in vid 13-tiden, och hade tur och fick checka in och kunde sträcka ut mig och vila fossingarna i vårat mysiga rum.
 
Någon timme senare snörde jag på mig kängorna och knallade mig ut på jakt efter morsans födelsedagspresent. Avklarat! Och mina knän, ben och höfter värker så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hoppas att det "bara" är biverkningar av medicinen och inte så att tant Nina börjar bli utsliten i sin kropp :(
 
Återigen till hotellet och fortsatt ryggläge i soffan med bin Ladens. Och där blev jag kvar tills Beckis mobilade mig och jag lufsade till Spottkoppen och väntade in henne. Sen blev det Makkadoo innan vi gick hem och stöp i säng.
 
Väckning 06.00 och jag ner för frukost medans hon den andra tog sovmorgon. Med lite energi i magen så var jag redo för en morgonpromenad, och 07.30 lyckades jag bli haffad av polisen då jag plåtade förbjudna rättsbyggnader. Men han lät det vara (efter att jag hade raderat fotot) då han inte trodde att jag var en rysk spion. Sprang och gömde mig i Kronobergsparken :O
 
Lång morgonchill på rummet tills Beckis var redo för ett antal shoppingtimmar. Alldeles för lite tid, men då mammsen hade sin födelsedag denna torsdag så var vi tvungna att komma hem i skaplig tid, så...
 
SÄTT PÅ KAFFET MORSAN :D
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: