kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Ut ur dimman

Kategori: Allmänt

Ytterligare en månad har passerat, och det alldeles för snabbt. Den sprang om mig bara sådär!!! En hel del jobb, lite mindre av allt det andra...
 
...SJ till Örebro för Travel & Taste-mässan med S. och blev några trevliga timmar. Fick bryta upp alldeles för tidigt, men en jobbnatt väntade...
 
...grannstörningar och minimalt med sömn och så ringde B:s jobbsök och jag fick vara referens med min omtöcknade hjärna, som tur var blev utgången bra. Men vad trodde hon om mig? Att jag var en hjärnslö kollega till B.? Jag fungerar inte alls i vardagen längre :( ...
 
...hoppas hoppas hoppas, och jag hoppades så mycket att störet försvann hemifrån. LUGN, RO OCH SÖMN, det bästa...
 
...stor-loppis med hutlösa priser...
 
...iskalla jobbnätter i Utepatrullen, neråt -15 grader...
 
...skulle handla, men mitt bankkort var spärrat??? Ring, ring Swed Bank som meddelade att de alltid spärrar korten vid misstanke om att någon obehörig försöker något. Det vore ju bra ifall jag som kortinnehavare blir meddelad om detta, men i och för sig, sms:et kom vid 19-tiden. Bättre sent än aldrig...
 
...delar av mig härstammar från ryska Karelen...
 
...nattjobb, utsovning och sen upp och körde igång med påskgottiset, en 3-timmarssysselsättning, och sen blev det fika hos morsan med Humla-familjen...
 
...och massor av reseabstinens. VILL UT, VILL BORT, VILL UPPLEVA!!!
 
Ytterligare -2 kg + ett antal centimetrar runt om på kroppen har försvunnit, men någon vägning och mätning blir det inte denna månad, jag kör med 2-månadersintervaller fram till sommaren.
 
Just nu håller jag tummen hårt att jag har fått chansen att ta mig ut ur dimman, alltså min hjärndimma, efter minimalt med sömn under en alldeles för lång period. Denna onödiga stresspåverkan har orsakat mig alldeles för mycket skada, har varit iväg att braka ihop både fysiskt och psykiskt.
 
Denna månad har jag tyvärr bara orkat en bråkdel av den träning min kropp behöver, med känningar av ryggen som följd, men hoppas på en lugnare framtid då min ork nu börjar återvända igen:
 
Marklyft teknik
Flexövningar
Ryggövningar
 
Styrketräning
Löpteknik + stretch
On The Go
Skidmuskelövningar
 
Starkare i bänkpress
Styrka
Stabilitetsövningar
Yoga
 
Stark rumpa
Uppvärmningsövningar
Sjukgymnastens 10 bästa
 
 
 

Kommentarer

  • Lillstrumpa säger:

    Önskar dig som vanligt det allra bästa 😊 och hela Humla-familjen tackar för senast, för himla gott påskgottis och supertrevligt sällskap.

    Svar: Tack själva :D
    Carina Larsson

    2018-04-01 | 22:50:49

Kommentera inlägget här: