kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Dygnskryssning med Cinderella

Kategori: Allmänt

 
Så bar det ut på böljan den blå, Stockholm - Åland, minus ilandstigning. MK Buss skulle hämta upp strax efter 12.00, men det blev ändrat till 11.00 och bussen med en riktigt trött chaufför kom 20 minuter efter utsatt tid. Och han stannade på fel hållplats! Bussturen till Stockholm kändes lite osäker på grund av chaufförens trötthet och jag och reseväninnan höll ett vakande öga på honom.
 
 
Några stopp efter vägen och så var vi framme, och några timmar senare gick vi på Viking Lines Cinderella och startade upp med middagsbuffé. Bra mat, men vilka köer...varmrätterna hann bli kallrätter. När vi hade mättat våra magar åkte dans-skorna på och det blev drinkar, alldeles för många cig, Date på Melody, The Matchmen och DJ Kimazo på Étage, nattamat och värk i dansfötterna. Vid 04.00 slängde vi in handdukarna och tog natt. Än är det liv i dessa tanter :D
 
 
Sov dåligt med värkande knän och så väckning fyra timmar senare, eller mer tre timmar senare då det var finsk tid. När jag gick och la mig hade inte tidsskillnaden ställt om sig på mobilen, men någon gång på morgonen hade det skett, och det som sen hände var att jag väckte kryssnings-väninnan en timme för tidigt, och hon i sin tur hade flygit in i duschen och äntrade frukostrestaurangen på nolltid. Utan mig! Jag satt i hytten bredvid och väntade på att hon skulle bli färdig. Men även jag fick frukost till slut och sen var det bara att fördriva tiden fram till landgåendet. Jag hann med att ordna några julklappar, både njöt och inte njöt av karaoken, blev ytterligare lite Date och så fyllde vi lite i magarna.
 
 
Trots en lördag-till-söndag-tripp var det inte direkt mycket folk, och till största delen bestod de av yngre kryssare. Cinderella känns lite sunkig, men hade underbara killar i Informationen, dessa terroriserade vi en hel del. Crewet ombord överlag ger jag högt betyg i trevligt bemötande. Men ett stort minus till de långa köerna vid middagsbuffén, men när vi väl var framme plockade vi faten fulla och åt tills vi nästan sprack. Blev på tok för mycket ätande för mig under detta dygn och min mage svällde upp och började brinna. Men den delen kan jag inte ge någon annan än mig själv skulden. Resan med buss hem gick relativt bra, chauffören var piggare i början av hemfärden men verkade tappa koncentration allt eftersom. Blev en paus vid Brändåsen innan Laxå nästa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: