kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Hallå där!

Kategori: Allmänt

Hallå där, köp blåbär. Hallå en gång till, köp rutten sill. Och juli månad har varit både söta, saftiga, goa blåbär och ruttna sillar.
 
 
v. 27
Fyra nattpass och en Medin-utställning var vad jag lyckades klämma in denna vecka. På jobbet var det överträning, tokbantning, kaloriräkning och totalskräck för alla kolhydrater som gällde, och när jag kom hem hade jag en katt som stoppade huvudet i mina svettiga jobbskor och spydde. Överlag håller katten på med mina skor mest hela tiden...Stryker sig mot dem, rullar runt med dem, biter på dem, släpar runt med dem, stoppar huvudet i dem, kramar dem, håller fast och sparkar på dem. Både människor och djur har sina konstiga fixeringar!
 
 
v. 28
Bara två jobbpass och fick tid och ork för lite annat och fick in två underbara träningspass och en promenad. Välbehövligt! Och så mina promenader med Kisselina, känns både kul och speciellt att ha hand om en katt som älskar att promenera mig :D Fick finbesök en av dagarna då parentisar, Liam och minihundarna dök upp, dagen därpå dök delar av finfolket upp igen. Hej på er! Och så har jag haft multum av tid för mina älskade böcker, för mig den totala nedvarvningen. Och tid för fredagsmys blev det innan veckan avslutades med värsta fnissjobbnatten.
 
 
v. 29
Fyra jobbpass och vinter. Hur kallt får det lov att vara på sommaren? Dessa kalla dagar får lapp-sjukan att bryta ut så mot Laxå x 3 för att se lite folk. Trött, trött, trött, sover, sover, sover!!! Tror att hela min jobbsituation nu håller på att straffa mig: oregelbundna arbetstider, lika oregelbundna  mattider och för onyttigt, för lite motion, stress, rubbad sömn. Och jag spydde på slutet av jobbveckan då vi återigen fick jobba över när dagpersonalen inte löste av oss :(
 
 
v.30
Ytterligare en fyra-natts-vecka, nu börjar jag känna mig sliten, och i Tiveden miste två livet. Rumpisar, 39-gradig värme och sen knakade ryggen. Jaha, så var det dags igen då :(
 
 
v 31
Hade sett fram emot två Utepass och två Innepass, men fick lov att sjukskriva mig då jag blev totalt handikappad. Aj som satan i gatan, hur ont kan en rygg göra!?! Det tog mig 45 minuter att ta mig från liggande till stående, en liten promenad fick mig att bli smått spastisk och så låste sig ryggen med ojämna mellanrum. Och som om inte det vore nog så svullnade min vänstra fot/ankel upp till en ballong :O Men har njutit av att se andra jobba, farsan skickade in lite lyx i tillvaron och anlitade ett gäng kommunare att klippa gräset och häcken. Har också njutit av en pizza framför tv:n och filmen "Liam", som sagt lite blåbär har det också blivit, inte bara ruttna sillar. Och nu ger jag sjutton i juli och stapplar in i augusti...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: