kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

En dag i juni

Kategori: Allmänt

(Fotograf: Markus på markuz.se) 
Tack för att jag fick använda din Bananamoonbild!
 
En skrikande katt när jag lämnade henne, men jag kan ju inte vara med henne dygnets alla timmar. Men visst får jag dåligt samvete och det tror jag att hon är medveten om!
Och på Laxå Station stötte jag på några Röforsbor som skulle till Stockholm och swinga. Eller något!
 
Soligt Örebro och tog mig an Open Art med svettfläckar under armarna och värkande fötter som följd. Hej S o S, och hej Banana Moon-Pelle, ja visst kommer vi in en sväng till dig. Och en sväng till hans granne Örebro Ölhall blev det också. För min del blev det ingen öl utan en slisk-cider som svalkade mig efter timmar med konstaktiviteter och dvd-tittande. Men denna gång var jag en dålig kund, förlåt Pelle!
 
Och då man inte kan leva på drickbart allena så blev nästa steg i livet den armenska Yerevan Mangal. Om halloumi, tomater och mynta är renodlad armenskt vet jag inte, men det smakade mer. Och till det en supersmarrig yoghurtdryck och magen blev riktigt glad.
 
Efter lite i magen blev det att sadla apostlahästarna och ta oss till Lovisas Bar & Restaurang, och vem sprang vi på där om inte Swinoujscie-Yvonne som även hon var sugen på lite blues. Tyvärr fick jag bara en liten bloos-doos innan jag var tvungen att bryta upp, men det går väl fler tåg. Ett av tågen tog mig i alla fall tillbaks till Laxå och jag kunde återförenas med en Kisselina som var totalt klängig på mig. Och så fick jag jaga ut den ståtlige kattherren tre gånger. Fick till slut låsa in oss!!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: