kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Masch

Kategori: Allmänt

 
Masch  månad kändes som en riktig kass månad som började med sjukdom i kroppen och avslutades med pollenbesvär i översta delen av mig...snörvel och skallevärk!
 
(minus-kontot)
 
Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i om den stilige kattherren har något hem. En hel del besök har vi i allafall fått av honom...
 
Fick lov att avboka Lissabon nu i corona-tider och trots att UD hade avrått resor till alla länder så kommer flygbolaget TAP inte att betala tillbaka flight-pengarna trots att det är att betrakta som ett force majeur-läge...
 
Blev av med mina bästa jobbskor då en dag-kollega hade rensat bort dem. Och det visade sig att hon hade kastat dem bara sådär!!! Hur är detta bara möjligt!?! Har varit mer än bara irriterad över detta, men ersättning ska jag ha...
 
Fullt polispådrag i Röfors efter ett familjegräl...
 
 
På jobbet är det inte lika glatt längre med ovisshet, försämrade scheman och trötthet, och nu hoppar denna timmis av den sjunkna skutan. Har tackat nej till att jobba i sommar, jag fortsätter på timmar och beroende på läget kan de plocka in mig vid behov...
 
Något risktillägg om Covid -19 bryter ut kommer det inte att bli tal om. Det är ju ingen vanlig liten förkylning det handlar om, beslutsfattarna kan gå ut och jobba själva och riskera sin hälsa...
 
Och så avslutades månaden med att jag blev bortglömd, efter jobb i kommunen sedan 2013 så existerar jag visst inte. Laxå Kommun hjälper företagare nu när inkomsterna blir mindre i sjuktider (trots att det inte är värt att ge den egna personalen ett risktillägg) och delar ut lunch-kuponger till alla som jobbar inom Laxå Kommun till de olika matställena som finns i Laxå. Jag vill också äta...
 
 
(plus-kontot)
 
Blev en tripp till Örebro och S., och vi njöt av mat & fika, slotts-solning, stros på stan och en fotoutställning. Lugnt och skönt och inte mycket folk i omlopp.
 
Njutit av en thai-lunch med delar av familjen, njutit av ytterligare en thai-buffé med en kollega. Njutit av sol och fint promenadväder. Njutit av den lilla lediga tid jag har haft mellan sjukdom och jobbpass.
 
SOMMARTID...mot apprill
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: