kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Det ska vara gott att leva

Kategori: Allmänt

 
Poängjakten är Laxå Kommun som arbetsgivares satsning på friskvård. Under en period, detta år från sista veckan i maj till oktober ut, pågår denna poängjakt där man får poäng för varje 30 minuter man rör på sig och får upp hjärtverksamheten på något sätt. Mer eller mindre! Det kan vara rörelse i promenader, dans, hoppa hopprep med barnen eller som jag med jämna och ojämna mellanrum gör...klipper gräset utan draghjälpen eller sågar grenar för glatta livet för hand. Där kan man snacka om ett styrkepass för hela kroppen och där hjärtat verkligen får sig en genomkörare.
 
Då jag har sunkat ihop totalt både vad det gäller träningen och maten så är denna poängjakt verkligen den morot jag behöver för att komma igång, sen kommer det att gå av bara farten då jag älskar träning i olika former. Mat och godis älskar jag också, men varför envisas jag med att överdriva det osunda!?! I en lagom mix av träning, vila, normalportioner av ALL form av mat och gottisstunder så har man snart nått sin sundhet på alla sätt...
 
 
v. 23
 
Tisdag
WOD
    50 Thrusters
    40 Atomic sit-ups
    30 Lateral jumping burpees
    20 Commando push-ups
    10 Kettlebell step-ups
 
Torsdag
1 h promenad
 
Lördag
INTERVALL - MAGMUSKLER & KONDITION
(3x30 sek + 30 sek vila mellan repetitionerna)
    Explosiva armhävningar
    Gående planka
    Ryska vridningar
    Omvänd burpee
    Omvända utfall
    Soldaten
 
Söndag
CIRKELPASS
(40 sek av varje med 20 sek vila mellan varje. Repetera två gånger till.)
    Alternerande planka
    Skridskohopp
    Hög planka med hopp
    180-gradersburpee
    Plankrodd
    V-situps
 
DÄ SKA VA GÖTT Å LEVA
ANNARS KAN DE KVETTA...
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: