kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Majj

Kategori: Allmänt

 
Latmat mitt uppe i all Covid 19 och inskolningar, och så var denna månad inledd...
 
Måste säga att jag är förvånad över hur illa genomtänkt detta med coviden på jobbet har varit, fick ringa chefen angående de nya "covid-avdelningarna" och den konstiga fördelningen av personalen. Hur kan de t.ex. sätta mig på en virus-avdelning för att sen skicka mig vidare till ett friskt boende!?! Trots allt fanns det annan personal att sätta in!!! Mycket jobb, en hjärna som har gått på högvarv och för lite sömn...Har varit konstant trött! Och så bröt jag hemmaisoleringen med en korvstund på OKQ8 i trevligt sällskap.
 
 
Pollenbesvär med trötthet, klåda, skallevärk och nästäppa, och chefen skickade mig till K-ga för ett coronatest som givetvis visade negativt. Med det svaret fick jag tillåtelse att fortsätta jobba med pollen-sjukan. Fortsatt mycket jobb, inskolningar, Rastpunktsfrukost och ett totalt muck-i-hjärnan. Och jag har TRÅKIGT!!!
 
 
Ännu mer jobb, ännu en frukost på Rastpunkt och så kom Tigern inknallandes och tuppade av på köksgolvet. Ett hårt liv, eller? Men där blev han inte långvarig utan for upp, ut på altanen där kroppen började skaka, svansen flög upp och så tryckte han sitt arsle mot stolen och släppte iväg en stråle. Schas förbannade katt!!! Och jag fortsatte att vara trött...
 
 
Har haft tandvärk, en helvetisk sådan, och nu kör Poängjakten igång igen. Skönt att det finns något positivt mitt uppe i allt elände. Och detsamma säger Kisselina. Först fick hon vara med om den traumatiska händelsen att få tassarna tvättade då hon hade trampat i något svart geggigt. En ynklig katt som pep och höll sig fast i vattenkranen, men ren blev hon. Och sista dagen på denna månad blev hon verkligen på hugget, snabbt for hon efter en grannkatt med vilda stridstjut, och sen fick Tigern också känna av hennes humör, även han fick springa med en riktigt sur och förbannad pälsboll efter sig med en svans som var fyrdubbelt så tjock än normalt och en pälsrygg som skulle ha gjort vilken igelkott som helst avundsjuk. Men det positiva i hennes liv just nu är att hon kan vara ute hela dagarna, nu ser jag inte mycket av henne.
 
Hoppas att vi vandrar lugnare in i junih...
 
 
POÄNGJAKTEN
 
 
v.22
 
Måndag
YOGA
    Fånga duvan
    Yogiska bakåtböjningar
    Taoistisk andningsövning i fyra delar
 
30 min promenad
 
Tisdag
2 h promenad
 
Torsdag
2 h gräsklippning + busksågande

Kommentarer


Kommentera inlägget här: