kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Plötsligt händer det

Kategori: Allmänt

 
Måndag...Efter en superlugn natt på jobbet kommer jag hem och är...pigg. Lyckades småslumra lite, men sen gav jag upp. Ut och skrubbade bilen, hela bilen och inte bara måsskit denna gång. Och så intog jag mitt egengjorda gym. Svettig och, faktiskt, början till att vara trött blev det fyra timmars sömn med uppvaknande en gång i timmen. Det får jag väl vara nöjd med. Öh!!!
 
STYRKA + HJÄRTVERKSAMHET
(Gör övningarna i ordning med så lite vila som möjligt. Vila 30-60 sek, repetera fyra gånger till)
 
5  Däckvält (eller något annat tungt)
10 Böjhopp
10 Boxhopp
10 (per sida) Enarmspress
20 Kettlebellswingar
 
Tisdag och så trött så trött och så var jag trött lite till. Sovit som död efter nattpasset och ute har det pissat från skyn. Fuktig och kvav luft och så har jag fortsatt med trött-aktiviteterna.
 
Onsdagen blev en upprepning av tisdagen. Så trött så trött och med skallevärk! Tror det beror på den kvava luften, känns som åsk-huvudvärk. Asch, fick bli en lat dag även denna dag :D
 
Torsdag...Och plötsligt händer det, somnade efter nattpasset, skön luft så det gick att andas, vaknade rätt så pigg och studsade upp på övervåningen med lätta fötter och körde styrka. Gudagott :D
 
STYRKA
(Gör 10 repetitioner av övning 1-3 direkt efter varandra. Vila max en minut och repetera två ggr till. Gör likadant med övning 4-6)
 
1. Nigande utfall
2. Benlyft
3. Planka med rotation
 
4. Armhävningar
5. Cykelcrunch
6. Knäböj
 
 
Midsommarafton med värme, solsken och veganmat i massor. Träning, vad är det? Hade inte orkat ens om jag hade velat!
 
Midsommardagen kom och midsommardagen gick och tog mig däremellan lite socialt, vovvegos och en enkel midsommarträningsstund.
 
LÄTT MIDSOMMARPASS
Sitt på huk 20 sek
Tåhävningar 15x3
Sitt på huk 20 sek
Töja bröstmuskeln 45 sek/sida x2
Sitt på huk 20 sek
Lyft från stol så länge du orkar x3
Sitt på huk 20 sek
Jägarvila i luften så länge du orkar x3
Sitt på huk 20 sek
Hösäck till stolt tupp 10 ggr/ben x2
Sitt på huk 20 sek
 
Söndag och ingen vilodag. Gick av ett nattpass med efterföljande sömn och sen intog jag "bastun" på övervåningen och körde ett kort härligt pass som utmanade flåset och musklerna. Det har blivit fyra härliga pass denna vecka vilket jag är mer än nöjd med. Måste bara få in promenader i mina träningsveckor!
 
CORE, BEN, ARMAR, FLÅS
(Gör så många som möjligt av varje övning under en minut, vila 30 sek innan nästa övning. Vila två minuter och repetera en gång till)
 
Burpee
Skridskohopp
Böjhopp
Dips
Bergsklättraren
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: