kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Vad en liten kärring får gno

Kategori: Allmänt

 
(v.24)
 
MÅNDAGEN blev en chilldag med bästa styrkepasset. Höll på att dö med bästa euforiska känslan inombords. Och ätit bra har jag gjort, det tar sig sa kärringen som fick träningseld i baken...eller hur det nu var :D Laxfilé på spenatbädd med kall limesås och ruccola, och kokt potatis. Så gott att det fick bli både till lunch och middag. Och sen bara nyttigt drickbart!
 
STYRKA + KONDITION
(Kör igenom alla övningar utan vila. Vila sen en minut mellan varven. Repetera sen fyra gånger till)
 
8 armhävningar
10 burpees
10 utfall
Jägarvila så lång tid som möjligt
8 böjhopp
Plankan så lång tid som möjligt
 
TISDAGEN försvann i Örebro med frukost, go-fika, korvmiddag och en massa gående!
 
2 h promenad
 
ONSDAGEN blev en rivstart med kattpromenad redan vid 03.30, men sen mer sömn, en papps som väckte mig, handling, tvätt och filmtittande. Men sen blev det ett underbart hårt styrkepass med tillhörande bra mathållning.
 
STYRKA
(Så många repetitioner man kan under 30 sek, vila 30 sek mellan varje. Repetera två gånger till)
 
Bergsklättraren
Cykelcrunch
Rysk vridning
Dips
Benlyft
 
TORSDAG var jag inte på topp, kände mig lite krasslig, men tog itu med gräsklippningen som gick riktigt trögt med en kropp full av träningsvärk och ingen ork. Tuppade totalt av efteråt!
 
1 1/2 h gräsklippning utan draghjälp
 
 
FREDAG hade jag tänkt tagit som en fridag, men...Suget blev för stort och körde hårt en halvtimme. Jag kör olika övningar varje dag så det är okej. Snart drar jobbet igång igen och det kommer inte att bli styrka varje dag. Tror jag!
 
PASS I TRE SET
(Så många som möjligt i Set 1 under 30 sek, vila 30 sek och repetera 2 ggr till. Gör likadant med Set 2 och 3)
 
SET 1:
Plyometriska armhävningar
Bollkast över huvudet
Bollkast i marken
 
SET 2:
Boxhopp
Enbensburpee
Sicksackhopp
 
SET 3:
Sprawl-hopp
Frivändning och press
Bollkast framåt
 
(Boll=medicinboll)
 
LÖRDAG blev en nyttig dag med en sjuhelsikes träningsvärk och det blev en tränings-vilo-dag. Har lapat D-vitamin istället.
 
SÖNDAG blev en upprepning av gårdagen inklusive en massa få-undat. Begränsat med tid så träningen har fått stå tillbaka, men en gammal tant-kropp kan behöva lite vila och återhämtning. Dock har jag trimmat armmusklerna lite då måsarna älskar att sprutta ner bilen. Varför gör de på detta viset!?! Ack, vad en liten kärring får gno...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: