kiatokmoster.blogg.se

Mitt liv!

Apprill

Kategori: Allmänt

 
Månaden började bra då jag jagade efter glassbilen för att få min sparris-glass, veckan slutade mindre bra med personal som bara vände mig ryggen. Vad är erat problem? Problem har jag även haft med hankatten som ränner omkring här. Har nu fått klarhet i hur det förhåller sig med honom...Det är ju Tigern!
 
 
Lunch-kupong 1 blev utnyttjad...halloumiburgare på Knuten. Lunch-kupong 2 blev utnyttjad...husman på Rastpunkt. Och där emellan sprang det en stor fet råtta på jobbet. Tyvärr fick jag aldrig chansen att få se sötnosen. Och så var det då dags att hälsa Corona välkommen in på boendena, en gäst som vi helst hade velat slippa. Välkommen blev det också till påsken som bestod av jobb för min del, men hann med påskmiddag hos mammsen.
 
 
Liten Frank är nu nio år och Corona såg till att vi inte kunde träffas, men det finns ju alltid video-chat och swish. Och i Örebro finns USÖ där man kan klämma tuttarna, ett Wadköping och en Stadspark, världens bästa optiker, ett korthus och en Pressbyrå på stationen. Så, tillbaka till swish så hade jag helt plötsligt en summa på mitt bankkonto. ??? Visade sig vara kollegan som hade slängt mina skor som hade gjort sig oskyldig. Och på Rastpunkt har de frukostbuffé!
 
 
Långa sköna promenader kan behövas då den där frukostbuffén finns. Ytterligare ett besök då jag har proppat magen full med för mycket av det goda. I mitten av veckan blev det den sista thai-lunchen med min Familia, Corona har nu satt stopp för den typen av umgänge. Corona har däremot inte kunnat sätta stopp för det fina vädret, underbart att ha kunnat haft altandörren öppen från tidig morgon till sena kvällen. Och Kisselina har levt i den totala friheten.
 
 
Tack Corona för alla jobbpass, men måste det ske på bekostnad av alltför många sjuka kollegor!?! Och med tvåkatts-promenader, möss och the same all shit vandrar jag in i majj...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: